APR to uniwersalne rozwiązanie. Można spalać eko-groszek, miał węglowy, pellet i mieszanki z owsem. Paliwo łatwo dostaje się do palnika poprzez szeroki zsyp mocowany do korpusu podajnika. Palnik pracuje w zakresie mocy 12-35 kW. APR jest przedmiotem zgłoszenia jako wzór przemysłowy w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej.
APR (12-35 kW)
Palnik rynnowy APR firmy „Ślusarstwo-Kotlarstwo” Bogdan Witkowski to nowatorska konstrukcja. Nazwa „rynnowy” wzięła się od podobieństwa kształtu paleniska do popularnej rynny deszczówki. APR to konstrukcja nowych rozwiązań.
Palnik rynnowy posiada własny deflektor, który można łatwo zdemontować, oczyścić lub wymienić. Palenisko oraz deflektor są z bardzo dobrej jakości żeliwa sferoidalnego. Zaokrąglony kształt paleniska pozwala na całkowite spalanie opału. Powietrze pierwotne podawane jest przez dolne otwory, powietrze wtórne ma osobne wloty z boku. Dzięki swojej konstrukcji (brak kolana prowadzącego) podawanie paliwa nie powoduje dużego tarcia. Palnik APR opcjonalnie można rozbudować o zabezpieczenie wodne „strażak”. Czytaj więcej
Rodzaje paliwa
Zalety
Palenisko oprócz podstawowych dysz powietrza pierwotnego (niezbędne do utrzymania ognia na palniku) posiada również dysze powietrza wtórnego. Służą one do dopalenia części lotnych oraz gazów powstałych w procesie spalania. Spalanie opału z wieloma punktami dopływu powietrza jest efektywniejsze, wydziela się mniej sadzy, a także ograniczamy emisję szkoliwych pyłów do atmosfery.
Żeliwo zapewnia, że układ jest odporny na paliwa różnej jakości.
Delfektor podobnie jak palenisko wykonany jest z żeliwa. Odpowiedzialny jest z dopalenie częsci lotnych i gazów powstałych w wyniku odgazowania nowej dawki paliwa. Ogranicza ilość sadzy wewnątrz kotła powstałej w procesie spalania.
Układ podający posiada na silniku przełącznik kierunku pracy. W łatwy sposób umożliwia to cofnięcie ślimaka w przypadku zablokowania się.
Eliminuje zajawisko zawieszania się paliwa w zasobniku.
Dzięki temu, że układ paleniska jest uniwersalny nie jesteśmy ograniczeni do jednego rodzaju paliwa. Możemy wybrać źródło najkorzystaniejsze dla nas w danej chwili.